top of page

האמונות החדשות שלי - המשך

כפי שכבר סיפרתי לכם בשבוע שעבר למדתי כמה עקרונות חדשים ומדהימים, ואני רוצה לחלוק אותם איתכם.

לצערי לא אוכל להוכיח לכם שהם נכונים, תצטרכו להאמין בהם בעצמכם, אבל...

אם תאמצו אותם לסט האמונות שלכם חייכם ישתנו ואיכות החיים שלכם תשתפר, אז למה שלא תאמצו אותם כבר עכשיו כהנחות יסוד בחייכם?

חזרה קצרה למי שפיספס:

ההנחה הראשונה: המפה אינה השטח - כלומר מה שנראה לעין שלנו ומרגיש לנו כאילו זו האמת הבלעדית אינו בהכרח נכון! אדם שנוכח בארוע מסויים ידווח על עובדות, רגשות ותחושות שונות מכל אדם אחר שנכח באותו ארוע. כל סיפור שמישהו מספר לנו יכול להסתיר אמת אחרת לגמרי אם יסופר מזווית אחרת.

באותו אופן כל אדם ששמנו עליו תווית מסוימת, לדוגמא חשבנו שהוא נוקשה, מקובע, או לא חכם במיוחד יכול להפתיע ולהתגלות כאדם יצירתי, דינמי ומבריק. הדבר נכון גם לגבי תוויות שהדבקנו לעצמנו: אני לא ספונטני, אני חששן וכו'. ברגע שנשכח את כל התוויות שהדבקנו לעצמנו נגלה שבכוחנו לשנות את דפוסי התנהגות, מחשבה, ואפילו את התחושות הפיזיולוגיות והרגשיות שלנו.

לכן תמיד מומלץ להטיל ספק, לשאול, לבחון, לחקור לעומק, ולעולם לא לקפוץ למסקנות מהירות מדי. אחרת נפספס הזדמנויות, אנשים שנקרים בדרכנו, ובעיקר את המשאבים והיכולות הרבים שקיימים ברשותנו.

ההנחה השניה: יש בך את כל המשאבים הכישורים והיכולות להם אתה זקוק להשיג את רצונך האמיתי - אם באמת נרצה משהו בכל ישותנו, נבין היטב מדוע אנו רוצים אותו, נתכוונן למטרה מדויקת וברורה לנו, נדמיין את עצמנו בעתיד אחרי שכבר השגנו את התוצאות שלה, נשמור על מיקוד במטרה ותוצאותיה, וגמישות בדרך הפעולה להשגתה , אז פשוט נשיג אותה!

מקווה שעכשיו הבהרתי את שתי ההנחות הללו באופן מספיק ברור, ואם לא אנא התקשרו אלי בווטס אפ או דרך מסנג'ר בשעות הערב כדי שנדון עליהן יחד.

ההנחה השלישית: כל התוצאות הם השגים, אין כישלון!

אם נסגל לעצמנו את האמונה הזו נצליח לצאת מעוגמת הנפש שאנו חווים ברגעי אכזבה הרבה יותר מהר. עלינו לומר לעצמנו: "חרטה לא תעזור כאן, ולא אצליח להחזיר את הגלגל לאחור, אבל אני יכול ללמוד מהתוצאה כל כך הרבה, ולהגשים כל כך הרבה בעתיד, כך שיצאתי ברווח!" עם כל חוויה אנחנו צומחים, מתפתחים, משתנים ומכירים את עצמנו ואת הסובבים אותנו טוב יותר. אם נבין לעומק מה התפספס, ואת הפערים אל מול הצלחות שכן חווינו בעבר, נוכל להצליח טוב יותר בפעם הבאה...

אשמח לשמוע את תגובותכם! אמשיך עם ההנחות בפעם הבאה...

ותודה מכל הלב לרונית גולדברג ממרכז "מטרות" בכפר סבא.

RSS Feed
bottom of page